cerita bisnes internet


Internet Marketing Success!
Wealthy Affiliate the most wide array of Internet marketing resources available in the World. From advertising techniques, to finding the right audiences, and choosing HOT products that sell like crazy, to 1-on-1 mentoring and coaching by Kyle and Carson. Wealthy Affiliate has everything you need to make money online.

Tip Percuma

Keyword

Sebenarnya pemilihan keyword yang tinggi nilainya amat penting untuk bisnes seperti Adsense. setiap keyword yang bernilai tinggi akan memaparkan iklan yang akan menghasilkan pulangan yang tinggi. Sila pilih keyword yang bagus untuk blog atau website anda.
Keyword juga dinggap sebagai pengantara di antara pengguna internet dan website/blog anda. jika keyword yang tepat dipilih, pengguna internet menaip keyword di Google atau Yahoo dan ia akan memaparkan website/blog anda. Saya ada tool percuma untuk anda cuba apa keyword yang sering dicari di internet. Sila lawat :keyword lookup , keyword suggestion tool

Trafik

Ok, jagan tersalah anggap. ini bukan polis trafic ataupun trafik jam. trafik bermaksud berapa kerap pengguna internet melawat website anda. tiada trafik bermaksud tiada wang untuk anda. trafik yang tinggi akan menghasilkan pulangan untuk anda. sebagai contoh untuk program Adsense:semakin banyak pengunjung yang datang ke website/blog anda bermakna peluang untuk iklan di klik semakin tinggi. Saya selalu berfikir kenapa kedai di Midvalley Megamall amat tinggi. Akhirnya saya mendapat jawapan:TRAFIK! ramai orang akan berjalan melintasi kedai anda. bayangkan kalau sehari ada 30 000 orang melintasi kedai anda,mungkin 2000/3000 orang akan berhenti dan masuk ke kedai anda. daripada 2000/3000 itu mungkin 1000 orang akan berbelanja di kedai anda. untung kan? konsepnya sama dengan bisnes internet. semakin ramai pengunjung, semakin meningkat klik atau jualan anda.

Banyak cara untuk meningkatkan trafik. Ada yang legal dan ada yang illegal untuk Adsense. Saya pernah dapat amaran dari Google Adsense Team sebab menggunakan cara yang salah untuk meningkatkan trafik. Hati-hati, perkara seperti ini akan menyebabkan adsense anda akan ditamatkan. Saya senaraikan bagaimana mahu meningkatkan trafik anda:
  1. forum-perkenalkan website anda kepada forumer lain.masukkan link anda dalam forum post
  2. email-dalam email anda boleh promosikan website anda kepada kawan-kawan tetapi jagan melakukan spam. dalam email,ada option signature. masukkan URL website anda di dalam emel. setiap kali anda hantar/balas emel, URL anda akan dipaparkan.
  3. myspace,facebook,friendster-masukkan link anda dalam akaun2 tersebut. lagi bagus kalau anda buat akaun myspace/facebook/friendster khan untuk produk yang anda mahu jual.
  4. iklan percuma-anda bole iklankan website dalam website iklan percuma.cuba klassifieds , Cari
  5. Newsletter- hantar newsletter mengenai perkembangan bisnes anda setiap minggu
  6. flyer - buat keratan kecil mengenai website anda. hantar ke semua peti surat berdekatan rumah anda. cara paling jimat.
  7. stiker - buat satu stiker kereta dan tampal di bahagian belakan kereta anda. orang akan lihat URL anda. bagi saya,cara ini paling efektif.


Labels:

0 Responses to “Tip Percuma”

Post a Comment

Google

Archives

  • November 2007
  • November 2008

Links

  • MySolveware
  • I Love Kuala Lumpur
  • Online Exam Tips
  • Shrek 3 Wallpaper
  • Miss Universe 2007 Pic
  • Kuala Lumpur Hotel
  • Funny Picture


XML

Powered by Blogger

make money online blogger templates

Technorati Top Tags


© 2006 cerita bisnes internet | Blogger Templates by GeckoandFly.
No part of the content or the blog may be reproduced without prior written permission.
Learn how to make money online | First Aid and Health Information at Medical Health